tisdag 18 januari 2011

En massa skit

Det är helt otroligt att man kan ha petat i sig en massa skit utan att veta det. Det är knäppt att man inte inser hur onyttigt vissa saker är och tack vare viktväktarnas checklista inser jag nu hur fel jag har ätit. Jag har ju alltid varit en av de tjockisar som sagt att jag inte äter såå mycket, vilket i sig har varit sant. Men istället har jag ätit så sjukt jvla fel saker utan att tänka på det.

Det blir till att lära om och lära rätt så blir det nog bra i längden. 17,2 kg på en och en halv månad (typ) är en bra start, men det är en lång väg att gå och jag har tur som har en så fin stöttning av min flickvän och familj för jag behöver nog all kraft jag kan uppbåda i detta.

En dag i taget kan ju bli till en evighet till slut. Jag vill leva ett långt och lyckligt liv och jag vill verkligen resa runt världen med min söta flickvän och ska jag göra det senare i livet så får jag allt lov att anstränga mig nu.

En del av livet nu kommer bestå av att försöka äta ren mat, utan en massa tillsatser och utan så mycket mejeriprodukter. Att hålla fett och socker till ett absolut minimum trots att jag är väldigt glad i det så kommer det fungera. Med rätt kryddor och örter kan man nog få de flesta nyttiga rätter att smaka gott :)

Jag gillar stark mat så det blir att krydda mycket och äta rätt. Jag tror inte ett ögonblick på att man kan gå ner i vikt utan att banta om man inte redan är liten, är man i min storlek så får du fan anstränga dig för att bli smal. Det finns inga genvägar eller fusk. Kanske kan man anse att en magoperation är en genväg, men den leder ju i längden till en massa jobb med maten den med...So one needs to work to win..

Länkar 1 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar